Road Trip Prague - Budapest

Οδικώς Πράγα - Βουδαπέστη

On The Road...

Την Πέμπτη 7 Ιουλίου στις 10 το πρωί αφήσαμε την Πράγα με προορισμό την Βουδαπέστη, κάνοντας μια στάση στην Μπρατισλάβα που ήταν στον δρόμο μας. Βγήκαμε στον D1 με προορισμό το Μπρνο, μέσα από μια διαδρομή τελείως επίπεδη και με σχετική κίνηση, αφού σε αυτόν τον δρόμο πέφτει όλη η κίνηση από βόρεια, Βερολίνο, Αμβούργο, Σκανδιναβικές χώρες κλπ και πέρα από τα φορτηγά είναι και η εποχή που αρκετοί μετανάστες και κυρίως Τούρκοι πηγαίνουν στην πατρίδα τους για διακοπές. Παρ΄ όλη την κίνηση όμως δεν υπήρχαν μποτιλιαρίσματα αλλά μόνο χαμηλές ταχύτητες και φτάσαμε στο Μπρνο ακολουθώντας πλέον το D2 που πηγαίνει προς Σλοβακία.

Φτάσαμε στα σύνορα μετά από 3 ώρες περίπου και πρώτη μας στάση στο Brodské για αγορά βινιέτας. Λίγο χαοτικό μέχρι να δούμε που θα την αγοράσουμε, αλλά όλα καλά και συνεχίσαμε το δρόμο μας προς Μπρατισλάβα, μέσω του πάλι του D2, αφού διατηρεί την ίδια αρίθμηση με την Τσεχία. Το τοπίο ίδιο, οι δρόμοι ίδιοι, η σήμανση ίδια, στην ουσία δεν καταλαβαίνεις ότι έχεις αφήσει την Τσεχία και είσαι πλέον στη Σλοβακία.

Η Μπρατισλάβα δεν είναι μακριά από τα σύνορα, έτσι σε μισή ώρα περίπου και στις 2 το μεσημέρι ήμασταν στην Μπρατισλάβα. όπου το τοπίο είχε αλλάξει κάπως με την πόλη να είναι χτισμένη σε λόφο και φυσικά το Δούναβη στα πόδια της! Βρήκαμε εύκολα πάρκινγκ στις όχθες του Δούναβη, κάναμε μια μικρή βόλτα, τσιμπήσαμε κάτι σε ένα όμορφο εστιατόριο που βρήκαμε στην πορεία μας και τελειώσαμε αυτή τη μικρή επίσκεψη στην πόλη!

Συνεχίζουμε στον D2 μέχρι τα σύνορα με την Ουγγαρία που είναι πολύ κοντά και έτσι σε 20 λεπτά περίπου μπαίναμε Ουγγαρία, όπου δεν είχαμε λόγο να σταματήσουμε, αφού είχαμε ήδη βινιέτα. Αν όμως δεν έχετε θα πρέπει να αγοράσετε μόλις μπείτε στην Ουγγαρία, όπου δυστυχώς θα σας κλέψουν και θα την πληρώσετε διπλά! Αν μπορείτε να την πάρετε online.

Στο πρόγραμμα είχα βάλει και μια επίσκεψη στο τριεθνές Αυστρίας, Ουγγαρίας, Σλοβακίας, αλλά ξέχασα να το περάσω στο GPS και έτσι χάσαμε την ευκαιρία να βρεθούμε σε διαφορετική χώρα ο καθένας μας… Κινούμαστε στον Μ15 και σε λίγο συναντάμε τον γνωστό μας από την διαδρομή προς Βιέννη Μ1 και μέσω του οποίου θα φτάσουμε στην Βουδαπέστη. Το τοπίο το γνωστό, επίπεδο τελείως, με αρκετή κίνηση χωρίς όμως μποτιλιαρίσματα και σε 1,30 ώρα ακολουθώντας πάντα τον Μ1 στην ουσία φτάνουμε στο κέντρο της πόλης!

Διανύσαμε περίπου 500 χιλιόμετρα σε 7 ώρες, με την στάση φυσικά στην Μπρατισλάβα και το κόστος ήταν τα 12 ευρώ της Σλοβακικής βινιέτας, αφού για την Τσεχία και την Ουγγαρία είχαμε ήδη. Η διαδρομή και στις 3 χώρες που περάσαμε ήταν άνετη, αν εξαιρέσουμε φυσικά την αρκετή κίνηση που απλά μας καθυστέρησε λιγάκι.

Το τοπίο ήρεμο και κυρίως πεδινό, ιδιαίτερη αστυνόμευση δεν μπορώ να πω πως υπήρχε, από οδηγική συμπεριφορά σε όλες αυτές τις χώρες δεν είδαμε κάτι περίεργο, οι δρόμοι άριστοι με πολύ καλή σήμανση και θα έλεγα πως ένας σχετικά άπειρος οδηγός θα έβγαζε αυτή τη διαδρομή χωρίς να αγχωθεί σε κάποιο σημείο!

a1
a3
Μπήκαμε ξανά Ουγγαρία!

On The City...

Η Μπρατισλάβα είναι μια όμορφη πόλη, χτισμένη σε ένα λόφο και με θέα τον Δούναβη. Βρίσκεις εύκολα πάρκινγκ κατά μήκος του ποταμού, είδαμε αρκετά στην πορεία μας και εκεί που καθίσαμε να φάμε ήταν απέναντι από το Comenius University Bratislava, ένα πολύ παλιό Πανεπιστήμιο, όπου εκείνη τη μέρα είχε τελετή αποφοίτησης και ήταν υπέροχο που βλέπαμε γονείς με τα καλά τους και λουλούδια στο χέρι να συνοδεύουν τα παιδιά τους στο πανεπιστήμιο, που φυσικά δεν είχε εξωτερικά κολλημένες αφίσες κλπ, όπως γίνετε σε άλλες χώρες…

Στη Βουδαπέστη επιλέξαμε για διαμονή το MEININGER δίπλα στην κεντρική αγορά και σε στάση μετρό. Ένα σύγχρονο νεανικό ξενοδοχείο, το οποίο κλείσαμε σε πολύ καλή τιμή, αν θυμάμαι καλά 150 ευρώ για δύο βράδια και όταν πληρώσαμε μας έκαναν επιπλέον έκπτωση!

Αν πάτε Βουδαπέστη ρίξτε του μια ματιά, είναι πολύ βολικό και έχει και πάρκινγκ, αλλά επειδή δεν μπόρεσα να καταλάβω τη χρέωση προτίμησα το διπλανό σύγχρονο και άνετο Public Parking με κόστος 15 ευρώ για δυο μέρες.

Η Βουδαπέστη είναι πανέμορφη και αν με ρωτούσαν σε ποια από τις 3 πόλεις (Βιέννη, Πράγα, Βουδαπέστη) που εμπιστεύθηκα για πρώτη φορά θα ξαναπήγαινα, θα έλεγα Βουδαπέστη, όπως και η υπόλοιπη οικογένεια!

Δεν χρησιμοποιήσαμε καθόλου συγκοινωνίες, αν και είχα κατεβάσει την εφαρμογή από την ΒΚΚ που είναι η εταιρεία που τις διαχειρίζεται, οπότε δεν έχω άποψη, γιατί περπατούσαμε και περπατούσαμε… Δεν σε κουράζει αυτή η πόλη, περπατάς και ανακαλύπτεις!

Η πόλη είναι γεμάτη, τουλάχιστον στα λεγόμενα τουριστικά ή πολυσύχναστα σημεία, με καφέ, εστιατόρια κλπ και πάντα θα δεις κάτι που θα σε παρακινήσει να καθίσεις, να χαζέψεις και να συνεχίσεις την περιήγηση. Αυτό κάναμε και εμείς και οι δύο μέρες, στην ουσία μια ολόκληρη, ήταν γεμάτες!

Περάσαμε τον Δούναβη από διάφορες γέφυρες, πάντα υπήρχε κάτι να μας τραβήξει το ενδιαφέρον στη διαδρομή μας και απολαύσαμε το φαγητό μας στο Meatology Budapest, εστιατόριο με φοβερά κρέατα και καλές τιμές, πριν επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο κάνοντας πορεία περίπου 10-15 χιλιομέτρων χωρίς την παραμικρή κούραση!

Κάτι πρόχειρο στην Μπρατισλάβα
Ένα πανεπιστήμιο στη Βουδαπέστη
Η Λυδία με το τριαντάφυλλο!
Αναρρίχηση στην Βουδαπέστη

Tips...

Δεν θα φύγεις από την Βουδαπέστη αν δεν επισκεφθείς την κεντρική αγορά, Central Market Hall! Θα εκπλαγείς από την ποιότητα των προϊόντων, αλλά και των πωλητών! Πρώτη φορά είδα σε κάτι παρόμοιο οι πωλητές να μην γίνονται φορτικοί προς τους τουρίστες, τους αφήνουν να δουν και να διαλέξουν χωρίς να τους πιέζουν!

Αφού θα πάτε στην Κεντρική Αγορά μην παραλείψετε να προμηθευτείτε τα εκπληκτικά αλλαντικά και καπνιστά τους! Σας προκαλούν να τα πάρετε όλα! Στον όροφο πολλά μαγαζιά με σουβενίρ κλπ.

Μια τουριστική ατραξιόν θα έλεγα είναι το παγωτατζίδικο Gelarto Rosa, με το μοναδικό παγωτό σε σχήμα τριαντάφυλλου που το φτιάχνουν μπροστά σας και θα ξετρελάνει τα παιδιά! Είναι στην περιοχή του Αγίου Στεφάνου, που αξίζει να επισκεφθεί κάποιος.

Για φαγητό, αλλά και βόλτα, μια πολύ καλή επιλογή είναι ξ περιοχή στο τρίγωνο Central Market Hall, Hungarian National Museum και πάρκο Markusovszky, με αρκετά μαγαζιά και όμορφο περιβάλλον. Οι τιμές είναι πολύ προσιτές στο φαγητό και η ποιότητα πολύ καλή!

Δεν μιλάνε αγγλικά οι περισσότεροι στην Ουγγαρία από ότι κατάλαβα, ακόμη και σε μαγαζιά με τουριστικό ενδιαφέρον, οπότε έχετε υπομονή και κατανόηση αν δεν υπάρξει σωστή συνεννόηση! Πάντως είναι φιλικοί και φιλόξενοι και η Βουδαπέστη δείχνει ασφαλής πόλη για τους επισκέπτες!

Για να δείτε την πόλη σχετικά καλά θα χρειαστείτε περίπου 3-4 μέρες, αλλά αξίζει γιατί και σχετικά φθηνή είναι, αλλά και έχει πολλά να κάνεις χωρίς να σε κουράσει! Οπότε μην “τσιγκουνευτείτε” τις μέρες, δεν θα χάσετε!

Συγκοινωνίες όπως αναφέρω δεν πήραμε, αλλά τουλάχιστον τα τραμ όπως είδαμε είναι παντού σε τακτικά δρομολόγια, οπότε πιστεύω πως η μετακίνηση στην πόλη δεν έχει δυσκολίες.

Προσοχή στα πάρκινγκ, κάποια χρεώνουν με την ώρα και αν θυμάμαι καλά κάπου στο 1,5 ευρώ, όλο το 24ωρο η χρέωση ώρας και κάποια άλλα με την ώρα μεν, αλλά έχουν όριο χρέωσης, οπότε το 24ωρο βγαίνει κάπου στα 7-8 ευρώ μόνο!

Θες να τα πάρεις όλα!!!
Γέφυρα της Ελευθερίας
Άποψη του Δούναβη
Παντού έχει κότσια, πειρασμός!

Video...

Δείτε βίντεο της συγκεκριμένης διαδρομής από Dashcam, ένα δείγμα φυσικά και όχι όλη η διαδρομή που είναι ώρες, έτσι ώστε να έχετε μια ιδέα για τους δρόμους, τη σήμανση, την κυκλοφορία και μερικές φορές και την οδική συμπεριφορά των άλλων οδηγών!
Ένα βίντεο για την κάθε χώρα ξεχωριστά, από τα σύνορα της μιας μέχρι τα σύνορα της άλλης. Για κάποια επιπλέον διευκρίνηση σχετικά με την κάθε διαδρομή, ή οτιδήποτε άλλο μπορώ να σας βοηθήσω, σε σχόλιο στο αντίστοιχο video στο YouTube!
Θα χαρώ πολύ να διαβάσω τα σχόλιά σας, τις παρατηρήσεις σας και τις ερωτήσεις σας!