Road Trip Athens - Belgrade

Οδικώς Αθήνα - Βελιγράδι

On The Road...

Ξεκινήσαμε από το Μαρούσι στις 28/6 στις 7.30 το πρωί με στόχο να φτάσουμε στο Βελιγράδι μέρα, έτσι ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε και μια βόλτα στην πόλη. Φουλάραμε στην Κηφισίας και με τον δρόμο να μην έχει πολύ κίνηση κάναμε την πρώτη στάση μας στο ΣΕΑ Αλμυρού για τα απαραίτητα και φύγαμε για τα σύνορα! Χωρίς άλλη στάση φτάσαμε στους Ευζώνους περίπου στις 12 το μεσημέρι. Εκεί περιμέναμε να υπάρχει κάποιο ΑΤΜ να πάρουμε χρήματα, αλλά δυστυχώς το κοντινότερο ήταν στο Πολύκαστρο, οπότε φύγαμε με ότι είχαμε. Παράληψη να μην υπάρχει ΑΤΜ στα σύνορα της χώρας…

Ο δρόμος χωρίς εκπλήξεις, αν εξαιρέσουμε το κομμάτι μετά τα Μάλγαρα προς Ευζώνους που παίζει να είναι το μοναδικό στον Ευρωπαϊκό Ε75 που δεν είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος και το κόστος διοδίων περίπου στα 35 ευρώ. Βοηθά το epass για να μην έχουμε μεγάλες καθυστερήσεις στους πολλούς, 11 για την ακρίβεια, σταθμούς διοδίων! Η διαδικασία στα ελληνικά σύνορα απλή, έλεγχος ταυτοτήτων μετά από αναμονή στην ουρά για 15 λεπτά περίπου και στάση στο Duty Free, όπου αξίζει να το επισκεφθεί κάποιος μόνο αν είναι καπνιστής, κατά τα άλλα τιμές λιανικής σε σχεδόν όλα.

Η ίδια ουρά και στα σύνορα της Β. Μακεδονίας στην Μπογκορόντιτσα, όπου και εκεί η διαδικασία η ίδια, έλεγχος ταυτοτήτων και πράσινης κάρτας, μια μικρή καθυστέρηση καθώς οι ταυτότητες σκανάρονται, ο αστυνομικός μιλούσε μια χαρά ελληνικά, μας χαιρέτισε, δεν έγινε κάποιος έλεγχος στο αυτοκίνητο και φύγαμε για το επόμενο ΣΕΑ για (φτηνή!) βενζίνη και λίγη ξεκούραση. Με ένα γέμισμα κάναμε άνετα αυτή τη διαδρομή. Αφήσαμε πίσω μας αυτά που είναι στα σύνορα και συνήθως έχουν αρκετό κόσμο και σταματήσαμε 20 χλμ μετά σε ένα Shell, όπου κάναμε και μια μικρή στάση αφού έχει καφέ κλπ, πληρώσαμε με κάρτα φυσικά και συνεχίσαμε.

Ο αυτοκινητόδρομος Α1 που διασχίζει όλη τη χώρα από Νότο προς Βορρά είναι ίδιος με τους δικούς μας, άλλωστε ελληνικές εταιρείες τον έχουν κατασκευάσει, φυσικά κλειστός σε όλη τη διαδρομή του και αν εξαιρέσουμε ένα κομμάτι κοντά στις Σιδηρές Πύλες όπου έχει μια μικρή καθίζηση και ελαφρά σαμαράκια, είναι μια χαρά. Με τα διόδια ισχύει το ίδιο με την Ελλάδα, υπάρχουν 5 σταθμοί διοδίων στους οποίους πληρώνεις είτε με κάρτα, είτε με ευρώ.

Το κόστος συνολικά περίπου στα 7 ευρώ και καλό να έχετε το ακριβές αντίτιμο γιατί σε δύο περιπτώσεις μας είπαν ότι δεν μπορούν να δώσουν ρέστα σε ευρώ. Βενζινάδικα και ΣΕΑ γενικά σε καλή κατάσταση, παντού πληρώνεις με κάρτα ή ευρώ και γενικά δεν θα έχετε θέμα να πάρετε καύσιμα ή να ξεκουραστείτε πίνοντας έναν καφέ η παίρνοντας κάποιο σνακ. Η ποιότητα των καυσίμων ίδια με την ελληνική, άλλωστε αν δεν κάνω λάθος από την Ελλάδα τα παίρνουν, δηλαδή όχι ότι καλύτερο σε σχέση με αυτή που υπάρχει σε άλλες χώρες.

Η οδηγική συμπεριφορά των ντόπιων μια χαρά, οδηγούν κατά κανόνα προσεκτικά και δεξιά, φυσικά δεν λείπουν οι κάγκουρες, η παρουσία της τροχαίας δεν είναι έντονη, αλλά υπάρχουν έλεγχοι και η σήμανση πολύ καλή. Τo δε τοπίο δεν διαφέρει πολύ από το ελληνικό, με γραφικά χωριουδάκια κατά μήκος της διαδρομής και γενικά άνετο και ξεκούραστο ταξίδι.

Περίπου στις 2 τοπική ώρα φτάσαμε στα σύνορα με τη Σερβία. Tabanovce ονομάζετε ο συνοριακός σταθμός της Β. Μακεδονίας, Presevo αυτός της Σερβίας. Εκεί ο έλεγχος είναι στην πλευρά της Σερβίας και για τις δύο χώρες, στην ουσία περνάς στην ουδέτερη ζώνη χωρίς έλεγχο και σταματάς μια φορά, σε ελέγχει ο ένας και μετά ο άλλος. Καλό αυτό! Τυπικός και εδώ ο έλεγχος και στις δύο πλευρές, φυσικά ταυτότητες, πράσινη κάρτα και άδεια κυκλοφορίας. Ευτυχώς δεν υπήρχε μεγάλη ουρά και μπήκαμε Σερβία χωρίς μεγάλες καθυστερήσεις. Τα διόδια στη Σερβία είναι ηλεκτρονικά όπως στην Ιταλία, παίρνεις το εισιτήριο και πληρώνεις στην έξοδο.

Όσο αφορά τους δρόμους ισχύει ότι και στην Β. Μακεδονία, πολύ καλή κατάσταση, αν και πέσαμε σε πολλά έργα με μονοδρόμιση, τα ΣΕΑ αρκετά καλά, αν και εδώ θα συναντήσετε πολλά φορτηγά και πολλούς Τούρκους, που δυστυχώς, αν και δεν έχουν άσχημη συμπεριφορά, κατεβαίνουν από 2-3 αυτοκίνητα όλοι μαζί, μιλάμε για 20 άτομα μερικές φορές και πάνε μπουλούκι στην τουαλέτα, στο μπαρ, παντού!

Το τοπίο πιο βόρειο, αρχίζει να πρασινίζει αρκετά, συναντάς περισσότερα βουνά και διασχίζεις όμορφα μέρη, όπως το Predejane που ο δρόμος κινείτε παράλληλα με τον Νότιο Μοράβα σε μια πολύ όμορφη διαδρομή, περιοχή που είναι κατάλληλη και για διανυκτέρευση σε περίπτωση που δεν μπορεί κάποιος να φτάσει στο Βελιγράδι που απέχει από εκεί περίπου 3 ώρες. Μετά ο δρόμος συνεχίζει σε πεδιάδες και λόφους, μέχρι το Βελιγράδι, όπου υπάρχει και ο σταθμός διοδίων που θα πληρώσεις δίνοντας το εισιτήριο που πήρες στην είσοδο. Εμείς πληρώσαμε με κάρτα, δεν ξέρω αν δέχονται ευρώ. Το κόστος μέχρι το Βελιγράδι 12 ευρώ.

Ο αυτοκινητόδρομος Α1 στον οποίο κινούμαστε από τα σύνορα σταματά στα διόδια και μετά μπαίνουμε στον Α3, ο οποίος περνά μέσα από το Βελιγράδι και είτε τον συνεχίζεις προς Ζάγκρεμπ, είτε βγαίνεις στην κατάλληλη έξοδο, ανάλογα με το που θα πας στην πόλη, είτε συναντάς ξανά τον Α1 προς Βουδαπέστη.

Στο Βελιγράδι και συγκεκριμένα στο κατάλυμα που είχαμε κλείσει σχεδόν στο κέντρο φτάσαμε στις 7 το απόγευμα τοπική. Σε γενικές γραμμές η οδήγηση είναι άνετη και σχετικά ξεκούραστη, οι ντόπιοι οδηγούν γενικά καλά, αν και οι κάγκουρες εδώ συναγωνίζονται τους δικούς μας, υπάρχει αστυνόμευση, όχι όμως έντονη και η σήμανση αρκετά καλή, αλλά με πλήρη απουσία λατινικών! Συνολικά διανύσαμε περίπου 1.100 χιλιόμετρα σε 12,5 ώρες με κόστος διοδίων περίπου 55 ευρώ.

Ένας όχι έμπειρος οδηγός δεν θα δυσκολευτεί καθόλου να κάνει τη διαδρομή Αθήνα – Βελιγράδι και πιστεύω πως δεν θα υπάρξει κάποιο σημείο που θα τον προβληματίσει, ακόμη και αν βγαίνει πρώτη φορά από τη χώρα και το μοναδικό που πρέπει να προσέξει είναι αν μπορεί να αντέξει τόσες ώρες οδήγησης, γιατί όπως είδατε κάναμε μόνο τρεις στάσεις, δεν είχαμε μεγάλες καθυστερήσεις στα σύνορα άρα δεν χάσαμε πολύ χρόνο, όμως αν κάποιος χρειαστεί να κάνει περισσότερες και οδηγεί ποιο αργά, ίσως χρειαστεί επιπλέον 2-3 ώρες, οπότε καλό να το έχει υπόψιν του και να προγραμματίσει κατάλληλα την διανυκτέρευση.

map
Η διαδρομή μας!
Διέλευση συνόρων Β. Μακεδονίας
Πρώτη στάση για γέμισμα!
Διέλευση συνόρων Σερβίας
Η Σερβία μας καλωσορίζει!
Χωρίς τίτλο
Κάπου στο Predejane...
Χωρίς τίτλο4
Κάπου στο δρόμο!

On The City...

Για την διαμονή μας επιλέξαμε ένα διαμέρισμα σχεδόν στο κέντρο του Βελιγραδίου, κυρίως για το πάρκινγκ. Ήταν ένα ευρύχωρο διαμέρισμα σε άριστη κατάσταση και το κόστος στα 100 ευρώ τη βραδιά, τιμή καλή, αν λάβουμε υπόψιν μας πως δεν βρήκαμε ξενοδοχείο που να πληρούσε τις προδιαγραφές μας και μας εξυπηρετούσε και το σημείο για τις μετακινήσεις μας. Μείναμε δύο βράδια και πληρώσαμε μετρητά σε ευρώ με την άφιξη. Το να φτάσουμε εκεί και σε ένα στενό που ήταν το κατάλυμα ήταν σχετικά εύκολο με την βοήθεια του GPS, στο οποίο φυσικά είχα ορίσει από πριν τον προορισμό.

Μας περίμενε ο ιδιοκτήτης που μας έδωσε οδηγίες για την γειτονιά κλπ, αν και δεν μιλούσε σχεδόν καθόλου Αγγλικά, η συνεννόηση ήταν μια χαρά! Hermes Apartments αν σας ενδιαφέρει να το ψάξετε. Εντύπωση μας έκανε πως σχεδόν όλα τα υπόγεια πάρκινγκ είναι με ασανσέρ! Λόγω του προχωρημένου της ώρας το μόνο που κάναμε την πρώτη μέρα ήταν να πάμε για φαγητό. Το ένστικτο μας οδήγησε στο Ćevap kod Dekija που ήταν τόσο καλό, που πήγαμε και το επόμενο βράδυ!

Την επόμενη μέρα περπατήσαμε μέχρι το Φρούριο του Βελιγραδίου, όπου περάσαμε αρκετές ώρες καθώς είναι και αρκετά μεγάλο, αλλά έχει και πράγματα να δεις και στην ουσία εκεί πήραμε το πρωινό μας και ήπιαμε τον καφές μας και μετά και πάντα με τα πόδια στο ιστορικό κέντρο και γενικά η μέρα κύλησε κάπως έτσι και χωρίς να πάρουμε κάποιο μέσο μεταφοράς, έτσι δεν έχουμε άποψη!

Γενικά σαν πόλη είναι εύκολη και άνετη για περπάτημα, δεν κουράζει και με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να τη γνωρίσετε καλύτερα! Για μεσημέρι τσιμπήσαμε κάτι πρόχειρο στο ZUZU’S BAR που είναι σε ένα όμορφο και δροσερό σημείο κοντά στο Εθνικό Μουσείο, περιοχή που αξίζει να επισκεφθείτε, όπως και την γύρω περιοχή.

Το απόγευμα πήγαμε στον Βοτανικό Κήπο που δυστυχώς ήταν κλειστός για μια εκδήλωση και μετά περπατήσαμε στην περιοχή της Skadarlija, κάτι ανάμεσα στην Πλάκα της Αθήνας και τα Λαδάδικα της Θεσσαλονίκης, περιοχή με πολλά εστιατόρια, καφέ κλπ και που οπωσδήποτε θα πρέπει να επισκεφθείτε, σε μια πόλη που κατά την προσωπική μου άποψη δεν έχει και πολλά να δει. Δυστυχώς εκεί 2-3 εστιατόρια που είχαμε δει με καλές κριτικές δεν είχαν τραπέζια και έτσι πήγαμε στην σιγουριά του χθεσινοβραδινού, που και αυτό ήταν γεμάτο αλλά μας βόλεψαν…

Βόλτα στο Βελιγράδι
84333142
Το σπίτι μας για δύο βράδια!
Ο Δούναβης με τον Σάβο γίνονται ένα!

Tips...

Το καλύτερο, κατά τη γνώμη μου, σημείο για να δεις το Βελιγράδι είναι το Φρούριο, το οποίο είναι εύκολα προσβάσιμο με πολλούς τρόπους και προσφέρει μοναδική θέα στην συμβολή του Δούναβη με τον Σάβο. Υπάρχουν και καφέ για ξεκούραση ή φαγητό και αυτά με την καλύτερη θέα είναι από την πλευρά του ζωολογικού κήπου. Η επίσκεψη είναι δωρεάν, εκτός από χώρους με εκθέσεις κλπ και θα περάσετε αρκετό χρόνο να το γυρίσετε όλο.

Δεν θα παραλείψετε να φάτε Cevapcici, σέρβικο κεμπάπ στην ουσία, που είναι πεντανόστιμο!!! Επίσης Pljeskavica, ένας τύπος μπιφτεκιού, επίσης πολύ νόστιμο! Γενικά τα φαγητά τους αρκετά νόστιμα και η εξυπηρέτηση θα έλεγα άψογη! Οι τιμές δεν είχαν και μεγάλη διαφορά με τις τότε δικές μας, φυσικά πιο φτηνές, αλλά όχι κάποια χαοτική διαφορά.

Θέματα με την ασφάλεια δεν διαπίστωσα να υπάρχουν, αλλά φυσικά σε αυτές τις χώρες το πρόβλημα του αλκοολισμού είναι περισσότερο έντονο, οπότε καλό είναι να προσέχετε διάφορους περίεργους τύπους στο δρόμο και καλό να τους προσπεράσετε χωρίς να τους δώσετε σημασία.

Οι Σέρβοι, από αυτό το λίγο, μου έδωσαν την εντύπωση ευγενικού και φιλόξενου λαού, οπότε δεν θα συναντήσετε κάποιο πρόβλημα, όπως πρόβλημα δεν θα συναντήσετε και με την κίνηση, έχει αρκετή, αλλά δεν σε τρομάζει!

Θα έλεγα να μην το παρακάνετε με την διαμονή σας στο Βελιγράδι, υπάρχουν ομορφότερες πόλεις που μπορείτε να επισκεφθείτε και προσωπικά πιστεύω πως ένα 24ώρο είναι αρκετό, αλλά παίζει ρόλο πάντα το τι θέλει να δει κάποιος! Επίσης αυτό που διαπίστωσα είναι ότι δεν έχουν εκμεταλλευτεί όσο πρέπει τουριστικά το θησαυρό που έχουν, τον Δούναβη αλλά και τον Σάβο!

Cevapi... και κάτι άλλα!
Πάλι βόλτα στο Βελιγράδι!
Τα έργα του Τίτο!

Video...

Δείτε βίντεο της συγκεκριμένης διαδρομής από Dashcam, ένα δείγμα φυσικά και όχι όλη η διαδρομή που είναι ώρες, έτσι ώστε να έχετε μια ιδέα για τους δρόμους, τη σήμανση, την κυκλοφορία και μερικές φορές και την οδική συμπεριφορά των άλλων οδηγών!
Ένα βίντεο για την κάθε χώρα ξεχωριστά, από τα σύνορα της μιας μέχρι τα σύνορα της άλλης. Για κάποια επιπλέον διευκρίνηση σχετικά με την κάθε διαδρομή, ή οτιδήποτε άλλο μπορώ να σας βοηθήσω, σε σχόλιο στο αντίστοιχο video στο YouTube!
Θα χαρώ πολύ να διαβάσω τα σχόλιά σας, τις παρατηρήσεις σας και τις ερωτήσεις σας!